Behandeling van het verzoek om een nieuw project door HD

Laatst bijgewerkt: 2022-10-23 16:08

1. Inleiding

De dienst healthdata.be (Sciensano) behandelt elke melding van een incident volgens een Standard Operating Procedure (SOP). Een publieke versie van deze SOP "HD Incident Management Process" is ook beschikbaar op dit docs.healthdata.be portaal. Hieronder vindt u de beschrijving van de procedure (werkinstructies).

2. Procedure

2.1. Diagram

2.2. Werkinstructies

2.2.1. STAP 1. Gebruiker vraagt een nieuw project aan

Actie: Een gebruiker vraagt een nieuw project aan. Als de aanvraag per e-mail wordt gedaan, moet de gebruiker het volledig ingevulde sjabloonbestand "New Project" bijvoegen.

2.2.2. STAP 2. SD maakt een ticket aan RF Informatie

Actie: Service Desk maakt een ticket aan van het type Request for New Project namens de gebruiker.

Het is verplicht om het template-bestand "New Project" bij het ticket te voegen. Dit bestand is het bestand dat bij de e-mail van de gebruiker is gevoegd.

De aanvraag wordt ingediend door te klikken op "Order now".

2.2.3. STAP 3. PMO analyseert het sjabloon "New Project"

Actie: PMO-team zal het sjabloon-bestand analyseren op volledigheid:

  • zo niet, dan zal het PMO-team de ontbrekende info invoeren in de communicatie met de Klant en het item opnieuw toewijzen aan de Service Desk. (zie stap 7).
  • Indien volledig, keurt het PMO-team het gevraagde item (zie stap 4).

2.2.4. STAP 4. PMO-team keurt het gevraagde item

Actie: Zodra het sjabloon-bestand compleet is, en de uitkomst van de analyse positief is, zal een van de PMO-teamleden het aangevraagde item goedkeuren, door te klikken op "Requested" en in het volgende scherm op "approve".

Daarnaast wordt de gebruiker geïnformeerd en wordt een ZenHub-ticket aangemaakt.

2.2.5. STAP 5. PMO-team zet het gevraagde item op "Closed complete"

Actie: PMO-team zet het gevraagde item in de status "Closed Complete".

2.2.6. STAP 6. PMO-team zet het gevraagde item op "Closed skipped"

Actie: indien het resultaat van de analyse negatief is, verwerpt een van de PMO-teamleden het gevraagde item door op "reject" te klikken.

In het veld communicatie met de klant wordt een gebruiksvriendelijke informatie ingevoerd.

2.2.7. STAP 7. Service Desk raadpleegt de gebruiker en vraagt om het verzoek te voltooien

Actie: Indien na analyse door het PMO-team blijkt dat het sjabloon-bestand niet volledig is, zal de Service Desk de gebruiker raadplegen en vragen het aan te vullen met de ontbrekende informatie die in de communicatie met de klant is beschreven.

Deze pagina werd vertaald met behulp van een automatische vertaalmachine met als doel om de inhoud sneller in uw taal te kunnen aanbieden. Een menselijke vertaler moet deze pagina nog beoordelen. Bijgevolg kan deze pagina nog grammaticale en andere taalfouten bevatten. Als u iets in de documentatie ziet dat niet correct is vertaald, neem dan contact met ons op via support.healthdata@sciensano.be (vergeet niet het webadres van de pagina te vermelden). Wij zullen de vertaling dan aanpassen. Bedankt!