SPOC acties

Laatst bijgewerkt: 2023-04-25 13:14

In dit artikel bespreken we de verschillende acties van een SPOC meer in detail.

SPOC acties na een aanvraag

De SPOC wordt verwittigd, wanneer een collega een aanvraag voor toegang heeft ingediend, zodat hij via de overzichtstabel alle aanvragen voor zijn organisatie kan beheren.

Om de overzichtstabel te openen, navigeert de SPOC naar "My Profile" om er het tabblad "Requests overview" te selecteren. Het overzicht van de aanvragen wordt geopend (zie figuur hieronder).

In het veld Actions wordt een Approve/Reject selectieknop weergegeven naast elke aanvraag met de status created of approval_requested (in blauw kader). De SPOC heeft nu de mogelijkheid om twee acties uit te voeren: de aanvraag van de gebruiker goedkeuren (Approve) of deze weigeren (Reject).

Bij selectie van Approve, en na bevestiging van deze actie, verandert de status van de aanvraag in "approved_rae". De gegevens in de velden Updated en Completed worden overeenkomstig bijgewerkt zoals weergegeven in de onderstaande schermafbeeldingen. Vanaf het ogenblik dat het register productie gaat, wordt de account automatisch gegenereerd en ontvangt de gebruiker de nodige credentials per e-mail.

Goedkeuren:

Pop-upvenster bevestigingsvraag:

Goedgekeurd:

Als u nu naar het overzicht terugkeert, zult u merken dat de status van de aanvraag is gewijzigd in "approved_rae". De selectieknop Approve/Reject in de kolom Actions is verdwenen.

Bij selectie van Reject, en na bevestiging van deze actie, krijgt de aanvraag de status "rejected". De gegevens in de velden Updated en Completed worden overeenkomstig bijgewerkt. Een geweigerde aanvraag blijft ter informatie in het overzicht staan. Vergelijk volgende schermafbeeldingen:

Weigeren:

Pop-upvenster bevestigingsvraag:

Geweigerd:

De aanvrager wordt bovendien per e-mail op de hoogte gebracht van de geweigerde aanvraag:

Dear,

Your request for access to EAM was rejected.

Please contact your HD4DP SPOC for more information.

Best regards
Healthdata Support

This documentation is being updated regularly. We try to provide as correct, complete and clear as possible information on these pages. Nevertheless, if you see anything in the documentation that is not correct, does not match your experience or requires further clarification, please create a request (type : request for information) via our portal (https://sciensano.service-now.com/sp) or send us an e-mail via support.healthdata@sciensano.be to report this documentation issue. Please, do not forget to mention the URL or web address of the page with the documentation issue. We will then adjust the documentation as soon as possible. Thank you!