Behandeling van verzoek om infrastructuur door HD

Laatst bijgewerkt: 2022-10-23 16:22

1. Inleiding

De dienst healthdata.be (Sciensano) behandelt elke melding van een incident volgens een Standard Operating Procedure (SOP). Een publieke versie van deze SOP "HD Incident Management Process" is ook beschikbaar op dit docs.healthdata.be portaal. Hieronder vindt u de beschrijving van de procedure (werkinstructies).

2. Procedure

2.1. Diagram

2.2. Werkinstructies

2.2.1. STAP 1. Gebruiker vraagt een infrastructuur aan

Actie: Een gebruiker verzoekt om een infrastructuurcomponent. Dit kan zijn:

  • Een nieuwe server
  • Een verandering op een bestaande server (extra RAM, CPU, schijfruimte,…)

2.2.2. STAP 2. SD maakt een ticket aan RF Infra

Actie: Service Desk maakt namens de gebruiker een ticket aan van het type verzoek om infrastructuur.

Verplichte velden zijn de voornaam en de naam van de aanvrager. De velden "Infrastructure request" en "Comments" zijn facultatief.

De aanvraag wordt ingediend door te klikken op "Order Now".

2.2.3. STAP 3. SD stuurt sjabloon naar de gebruiker en vraagt om in te vullen

Actie:

Documentatie: Sjabloon is beschikbaar op https://www.dropbox.com/home/HD_Proc/HD_Proc_Doc?preview=HD_Request_Infrastructure_Form.docx

2.2.4. STAP 4. De gebruiker vult het model in op ALLE regels behalve nr. 16 en stuurt het terug naar de SD

Actie: Indien niet volledig, informeert de Service Desk de gebruiker en verzoekt hij de sjabloon te vervolledigen.

2.2.5. STAP 5. SD om het sjabloon aan het ticket te koppelen en toe te wijzen aan Operations

Acties: Service Desk zal:

  • Het sjabloon aan het ticket hechten
  • een map aanmaken met het ticketnummer op https://www.dropbox.com/home/HD_Org/HD_Org_SOB/5.%20Request%20Management/Request%20for%20infrastructure
  • de sjabloon in die map opslaan

2.2.6. STAP 6. Aanvraag via e-mail sturen naar de leverancier voor een offerte

Actie: Operations stuurt de e-mail naar de leverancier met het verzoek om een offerte.

2.2.7. STAP 7. Leverancier stuurt een offerte

Actie: Operations zal het ticket bijwerken met de offerte, ontvangen van de leverancier

2.2.8. STAP 8. Vraag via e-mail de goedkeuring aan COORD

Actie: Operations zal een mail sturen naar COORD, met het verzoek om goedkeuring

2.2.9. STAP 9. Niet goedgekeurd

Acties: Operations zal:

  • de gebruiker informeren
  • de template invullen/opslaan (geen goedkeuring) in de juiste map op https://www.dropbox.com/home/HD_Org/HD_Org_SOB/5.%20Request%20Management/Request%20for%20infrastructure
  • zet het ticket op "closed skipped".

2.2.10. STAP 10. Goedgekeurd

Acties:

  • Operations will send the approved template to supplier
  • Operations will approve the requested item
  • De financieel coördinator vult het model in door de goedkeuringsgegevens en regel nr. 16 in te vullen.

2.2.11. STAP 11. Leverancier voldoet aan het verzoek en informeert Operations

Actie: de leverancier stuurt een mail waarin hij Operations informeert dat aan de aanvraag is voldaan.

2.2.12. STAP 12. Verzoek voldaan

Acties: Operations zal:

  • de gebruiker informeren
  • het sjabloon voltooien/opslaan
  • het ticket op "closed complete" zetten
Deze pagina werd vertaald met behulp van een automatische vertaalmachine met als doel om de inhoud sneller in uw taal te kunnen aanbieden. Een menselijke vertaler moet deze pagina nog beoordelen. Bijgevolg kan deze pagina nog grammaticale en andere taalfouten bevatten. Als u iets in de documentatie ziet dat niet correct is vertaald, neem dan contact met ons op via support.healthdata@sciensano.be (vergeet niet het webadres van de pagina te vermelden). Wij zullen de vertaling dan aanpassen. Bedankt!