Behandeling van aanvraag tot toegang door HD

Laatst bijgewerkt: 2022-10-23 16:12

1. Inleiding

De dienst healthdata.be (Sciensano) behandelt elke melding van een incident volgens een Standard Operating Procedure (SOP). Een publieke versie van deze SOP "HD Incident Management Process" is ook beschikbaar op dit docs.healthdata.be portaal. Hieronder vindt u de beschrijving van de procedure (werkinstructies).

2. Procedure

2.1. Diagram

2.2. Werkinstructies

2.2.1. STAP 1. De gebruiker vraagt om informatie

Actie: Een gebruiker vraagt toegang via een e-mail.

2.2.2. STAP 2. SD maakt een ticket aan RF Access

Actie: Service Desk maakt een ticket aan van het type Aanvraag tot toegang namens de gebruiker.

Service Desk voert de info uit de e-mail van de gebruiker in het ticket in.

De aanvraag wordt ingediend door te klikken op "Order now".

2.2.3. STAP 3. SD raadpleegt de gebruiker om het verzoek te voltooien

Actie: indien noodzakelijke informatie ontbreekt, neemt de Service Desk contact op met de gebruiker en vraagt om meer informatie om het formulier te vervolledigen.2.2.4. STAP 4. DPO handles the request

Actiie: na bestelling krijgt DPO bericht dat er een verzoek om goedkeuring ligt te wachten. Na analyse van het verzoek zal DPO de passende actie kiezen.

2.2.5. STAP 5. Het verzoek inwilligen

Actie: als het verzoek wordt goedgekeurd, verleent de Service Desk toegang zoals gevraagd in het gevraagde item.

2.2.6. STAP 6. Zet de status op "Closed complete"

Actie: ozodra aan de eis is voldaan, zet Service Desk de status van het gevraagde item op "Closed complete".

2.2.7. STAP 7. DPO motiveert de afwijzing

Actie: indien DPO het gevraagde item afwijst, zal hij een motivatie in de Opmerkingen opnemen.

2.2.8. STAP 8. SD om de gebruiker te informeren en de status op "Closed skipped" te zetten

Actie: Service Desk informeert de gebruiker door de motivatie te kopiëren naar het veld Communicatie met de klant en zet de status van het gevraagde item op "Closed skipped".

Deze pagina werd vertaald met behulp van een automatische vertaalmachine met als doel om de inhoud sneller in uw taal te kunnen aanbieden. Een menselijke vertaler moet deze pagina nog beoordelen. Bijgevolg kan deze pagina nog grammaticale en andere taalfouten bevatten. Als u iets in de documentatie ziet dat niet correct is vertaald, neem dan contact met ons op via support.healthdata@sciensano.be (vergeet niet het webadres van de pagina te vermelden). Wij zullen de vertaling dan aanpassen. Bedankt!