Hoe kunt u de interne organisatie van uw HCP bijwerken?

Laatst bijgewerkt: 2024-04-12 16:32

De mogelijkheid wordt gecreëerd aan de Belgische Healthcare Providers (HCP) om de interne organisatie van afdelingen (zogenaamde 'wards') gekend door healthdata.be en gebruikt binnen de verschillende gegevensverzamelingen die via healthdata.be plaatsvinden, te bekijken en te wijzigen.
Indien de situatie binnen uw HCP geëvolueerd is en u wenst dit weerspiegeld te zien in de verschillende gegevensverzamelingen die via healthdata.be gebeuren, 2 globale stappen:

  1. Krijg een overzicht van de huidige bekende situatie op healthdata.be.
  2. Stuur een verzoek om bij te werken naar de nieuwe situatie.

Opmerking: Houd er rekening mee dat het wijzigen van de wardlijsten gevolgen zal hebben voor de uiteindelijk gegenereerde rapporten. Een wijziging in wards zal niet met terugwerkende kracht worden doorgevoerd.

Als een ward bijvoorbeeld van naam is veranderd, moeten in het rapport waarin de gegevens van dat ward worden gevisualiseerd, beide namen van de wards worden geselecteerd om de gegevens van vóór de naamsverandering te zien.


1. Een overzicht van de huidige bekende situatie op healthdata.be

Om een overzicht te krijgen van de huidige bekende afdelingen van uw organisatie:

  1. Ga naar: List of HCP's internal organization
  2. Zoek het Excel-bestand dat overeenkomt met uw eigen HCP.
  3. Download het Excel-bestand.
  4. In het tabblad 'SITE-WARD' vindt u een overzicht van alle bekende afdelingen (wards) van de betreffende site.

2. Stuur een verzoek om bij te werken naar de nieuwe situatie

Om een verzoek te sturen om de nieuwe situatie bij te werken:

  1. Voeg een actie toe op de regel van het station dat u wilt wijzigen op het tabblad 'SITE-WARD' in de kolom 'Requested action':
    • Delete
    • Add
    • Rename (in de praktijk zal dit een Delete en Add actie teweegbrengen) (Opmerking: als het gaat om de correctie van spelfouten, kan dezelfde code worden gehandhaafd. Als de hernoeming een verandering in de combinatie van afdelingen weerspiegelt of een andere betekenis heeft, moet een nieuwe code worden voorzien door de HCP).
    • Als er afdelingen worden verwijderd of hernoemd, heeft dit gevolgen voor alle lopende registers. Aangezien sommige registers nog oudere gegevens verzamelen, dient u ervoor te zorgen dat de verwijderde/vernoemde afdelingen in geen enkel register meer nodig zijn.
  2. Gelieve zoveel mogelijk velden in te vullen, zodat de verwerking van de wijzigingen vlot kan verlopen. Verplichte velden:
    • PARENT_CODE_CONTENT_ID
    • PARENT_CODE_CONTENT_VALUE
    • PARENT_CODE_CONTENT_CODE_LABEL_EN
    • CHILD_CODE_CONTENT_VALUE
    • CHILD_CODE_CONTENT_CODE_LABEL_EN
    • Requested action
  3. De code van de WARD in de healthdata.be applicatie wordt ontleend aan het veld CHILD_CODE_CONTENT_VALUE en bestaat uit de drie cijfers die het erkenningsnummer van de HCP vormen, gevolgd door de interne stationscode of identificatiecode.
  4. Stuur het bijgewerkte Excel-bestand naar healthdata.be via ons serviceportaal (https://sciensano.service-now.com) en uw aanvraag wordt zo snel mogelijk behandeld.
  5. Via het in ons serviceportaal aangemaakte ticket kunt u uw verzoek opvolgen en krijgt u bericht wanneer de wijzigingen zijn doorgevoerd.

Vertaald met https://www.deepl.com/Translator. Heeft u een fout opgemerkt? Neem dan contact met ons op via https://docs.healthdata.be/nl/contact